Friday, January 20, 2012

RUANG MASE!!!

Sungguh aku takut dengan perkataan ini...
pernah ku beri kan mase pada mu untuk berdikari atau lebih biase dengan kehidupan luar...

TAPI......
kenangan buruk yang di cipta untuk ku.....
masih perlu kah aku untuk memberinya....
ya siapa aku untuk menghukumm...

TAPI.....
sekiranya aku di beri kaedah atau cara lain untuk mengelak...
salahkah aku untuk menggunakannya...

fikirlah wahai manusia.....
kenangan terburuk pernah tercipta...
aku juga belajar dari kesilapan...

aku xnak menghukum atau berdendam manusia...
apa guna menghukum dan berdendam sekiranya bukan menyelesaikan masalah...

aku merintih lagi kali ini...
sebak, sesak, lelah, sedaih xtahu nak diluah kemana..
hanya pada mu Tuhan aku serah segalanya....

ya Allah...
kau didiklah hati ini untuk menerima kenyataan dihadapan mata ku ini ya Allah........
aku juga ingin jadi manusia bertanggungjawab terhadap apa yang telah aku pernah lakukan...
salahkah aku untuk mempertahankan semua tangungjawab ku ini ya Allah....

sekian yang ku cipta selama ini hanya untuk sebuah perhubungan...
aku akui kesilapan aku ini sebagai manusia...
sebagai mana lagi untuk aku memberitahunya...

puas ku pujuk hati ini untuk memberitahu semuanya adalah ujian untuk mencapai hasrat...
tp aku adalah manusia yang biasa mempunyai pelbagai rasa dan perasaan....
andai ibuku tahu anaknya di lakukan sedimikian apa perlu aku menjawabnya nanti...

aku sedar aku jahat..
tapi aku manusia yang mampu berubah menjadi seperti yang kau inginkn sekalipun ku tahu ianya tidak sesempurna harapan mu..
sekurang-kurangnya aku tidak cuba memusnahkan sebuah perhubungan...
aku terima semua kilaf mu manusia...

aku anggap ianya sebagai ujian untuk ku...
kau juga harus sedar betap remuk hati ini di perlakukan sedemikian...
lukanya bukan hirisan tapi hentakan yang jika di lakukan pada manusia lain pasti hancur..
tp aku sedar siapa aku untuk menghukum..

masa yang pernah di beri cuba untuk di balas tuba yang membunuh...
ya Allah berilah aku manusia biasa ini kekuatan...
kenangan lalu yang sangat membangunkan aku...

tidak pernah aku menyalahkan manusia itu..
kerna ianya juga bergerak dan berjalan seiring waktu dan mase perancangannya...
tp harus kau sedar hakikat sebuah perhubungan yang telah di bina penuh dengan rasa dan perasaan ini adalah terbaik untuk mase akan datang...

tidak ku harap perubahan dari mu...
tp cukup sekadar kau mampu menerima hakikat hubungan kita manusia ini..
kau manusia yang mampu mengenang kisah lalu dan kembali seperti sedia kala...

No comments:

Post a Comment